myspace

myspace graphics

Cuma, Temmuz 07, 2006

KÜTAHYA-EMET VE DÜĞÜNLERİ

Burası Bilecik'ten. Türbenin karşısındaki bir tepe. Kaya üzerindeki iri zincirler ilgimi çekmişti, yakınlaştırarak görüntülemeye çalıştım ama, görüldüğü üzere zincirlerden eser yok!..
Kütahya notlarına akçahan da başladığımda, Kütahya'nın Pınarları türküsü az bile ifade etmiş bu her tarlanın eteğindeki soğuk pınarları demiştim. Kütahya-Emet arası yeşillikler içinde bir yol. Adım başı rastlanılan pınarlarından en gür ve soğuk olanı burası olduğu için, tüm pınarları temsilen görüntülemek istedim. Bizim Ali de her karede kendini temsilen yer aldığı için o da huzurlarınızda..
Yukarda yer alan fotoğraf Emet'e giderken, aşağısı da Emet meydanından. Emet'te kamera şarzının azizliğine uğradığımdan fazla bir görüntü alamadım. Kaplıca tesisleri yeşillikler içinde, apart evler ve otelleri, şifalı sular kaplıca ve hamamlarının yanında normal yüzme havuzları da mevcut.

Hanımlardan orta yaş ve üzeri dışarı çıktığında, ön kısmı koyu pembe olan lacivert, ilk etapta etek ve üzeri aynı kumaştan önlük sandığım, daha sonra peştemal olduğunu öğrendiğim kumaşı etek gibi sarıyor ve üzerine siyah örtü alıyor.

Tanıştığımız bir aile vasıtası ile düğün görmüş olduk. O kadar şaşırdım ki, kendimi bir kaç zaman ötede, en azından folklorik bir programda hissettim. Üzeri can alıcı desenlerle, simlerle süslü ipekler, küpürlü kumaşlar, kadife üzerine simle yapılmış nakışlardan oluşan bluz, altına aynı kumaştan çok geniş bir şalvar, belde gümüş ve altınımsı kemerler, başlarında yazmalar ve 250-300 Ytl ye yapıldığını öğrendiğimiz çok ağır iğne oyaları ve pek tabii olabildiğince takıp takıştırmış bir düğün ahalisi görüyorsunuz. Herkes (genç olan herkes) gelinin olabileceği kadar süslü ve G.Antep'ten gelip, Emet mağzalarında yapılan şatafatlı ipeklerle yapılan şalvar takımları içersinde onlar çok ihtişamlı biz çok şaşkındık. Aynı kumaşları Antep'te düğün alış-verişi yapan aileler alırken görmüştüm. Düğünlerin en az 3-4 gün sürdüğünü belirttiler. Böylece Kütahya notlarımı aktarmış olurken, hoşçakalın.



Posted by Picasa

7 Comments:

Blogger MELEĞİN DÜNYASI said...

Merhaba Akçahancığım.Keşke o düğünlerden bir resim olsaydı. Giysileri çok ilgimi çekti doğrusu.Ben sana İzmir'den söz edeyim.Biz Makedonya göçmeniyiz. Eşimin ailesi de öyle.Onların köylerinden kalma yöresel kıyafetleri bu gün hala el tezgahlarında dokunur ve kadınlar bunları giymeye ilk defa kendi kına gecelerinde hak kazanırlar. Yani bekarlar giyemez.Okadar süslü ve gözalıcıve detaylıdır ki, giysiyi giymek yardımla yaklaşık 20 dakika sürer.Bu yaz düğünlere denk gelirsem resim çekip yayınlayacağım.Size de iyi tatiller.Görüşmek üzere sağlıcakla kalın

1:46 ÖS  
Anonymous Adsız said...

merhaba ben emette yaşayan 25 yaşında bir gencim ismim ali sitenizi tesatüfen gördüm cok güzel olmuş ayrıca hadtalıgınız içinde gecmiş olsun isterseniz size emetin dogal güzellikleri vede emetin dügünleri ile ilgil resimler yollayabilirim eger cevabınız olumlu ise bana lamon43@hotmail.com veya lamon43@mynet.com adresleriden ulaşabilirsiniz olumlu olumsuz cevabınız bekliyorum

1:30 ÖS  
Anonymous Adsız said...

merhaba ben emette yaşayan 25 yaşında bir gencim ismim ali sitenizi tesatüfen gördüm cok güzel olmuş ayrıca hadtalıgınız içinde gecmiş olsun isterseniz size emetin dogal güzellikleri vede emetin dügünleri ile ilgil resimler yollayabilirim eger cevabınız olumlu ise bana lamon43@hotmail.com veya lamon43@mynet.com adresleriden ulaşabilirsiniz olumlu olumsuz cevabınız bekliyorum bu arada isterseniz emetin dogal güzellikleri ile ilgili resimlere http://www.emetliler.mekani.com/ adresindende ulaşabilirsiniz

1:33 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

3:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

MERHABA BEN AHMET AKINCI EMET Lİ OLARAK ŞUNU SÖYLEMEK İSTIYORUM BEN İNANIN ÜZÜLDÜM NEDEN BIZIM İLCEMIZIN GÜZEL YERLERİNİN RESIMLERI YOK NEDEN İNSANLAR LA YAPILAN SÖYLEŞILER OLSUN RESIMLERİ OLSUN VE ÖZELLIKLE KAPLICALARIMIZI TANITMAMIZ GEREKIRKEN VE BU İLİMİZIN REKLAMINI YAPACAKKEN NEDEN BI İKİZ CEŞME VAR ANLAMADIN DOĞRUSU NE BIR TARIHCESI VAR DOĞRU DÜZGÜN NE BIR ESKI RESIMLERIMIZ VAR NEDE BAŞKA BIRŞEY BEN BURSA BULUNMAK TAYIM VE BIR KÜTAHYALI BI EMET LI OLARAK DEMELIYIM KI BURASI BENIM İLCEM AMA KIM NE SORDUYSA NERDEN NASIL BAKCAZ DIYE BIR ŞEY DIYEMIYORUM BURDAN EMET TIN BÜYÜKLERINE VE SAYIN BAŞKANIMIZA SESLENIYORUM BİR WEP SAYASİ YAPSINLAR VE TARIHCESINI KOYSUNLAR CEVIZDEREMIZIN DESTANINI BIZDEN BAŞKA BILEN KIMSE YOK HERKES DUYSUN İSTERIM COK UZUN BIR SITEM OLDU AMA KUSURA BAKMAYIN BUNLAR GERCEKLER SAYGILARIMLA... AHMET AKINCI

11:17 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

slmlar.gül-i rana sitesini oluşturan hanım efendi ben o kaplıcaların güvenligini saglayan özel güvenlik ten biriyim.bizm hakkımızda çok şeyler kaçırmışsın keşke senle o zamanlar tanıişmış olsaydıkda.sana sosyal ve tarıhımız hakkında birazcık dilim döndünce anlatabilseydim.neyse bizim memleket sadece emet degildir onu söyleyeyim. çünki burası GAZİ EMET tir.kurtuluş savasında rest düşmanaa çeken bir çok şehit vermiş bir ilçeyiz.ve ona keza da misafir perveriz.emet halkı olarak.dişarıdan gelen ve parası olsun ve olmasın misafiri aç ve açık ta koymayız.tıpkı osmanlı devleti zamnını yaşatırız.bu bizim örf ve adetimizdir.son yıllarda o örf veadettler malesef bir çok il ve ilçelerde kaybolmuş durumda ama biz yaşatacagız ve yasatmatmaya devam edecegiz.saygılarımla.

4:50 ÖÖ  
Blogger akman said...

slmlr ben manisa salihliden uğur.ama kütahya doğumluyum yazları emet eğrigöz dağına koyun otlatmaya gidiyoruzz.ben kütahyayı çok seviyorum yanımda selendiyle kula karışımı tahsin,ceza var ikimiz de kütahyayı çççççççççççoookk seviyoruz.en çok da türkülerini seviyoruz.bu siteyi kuranlara teşekkür ediyorummmm.by

10:48 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home